onsdag 27 juni 2012

Raukerna vid Ljugarn

Här kommer det en hel hög med bilder. 

Folhammar, det ligger vid Ljugarn.

Jag älskar havet, det är så fantastiskt vackert, fint, underbart och mysigt. Det är extra mysigt när det blåser lite grann så man hör vågorna som slår mot stenarna. 

Monica och Mattias tittar och känner på stenarna. 


Där har vi de, raukerna.

Där skulle man absolut kunna tänka sig att ha picknick!


Jiaxin beundrar raukerna.

Jag försöker fånga mig själv på bild men det gick sådär.. eller jag fick med mig på bild men ja.. det får duga helt enkelt. :)


Mattias, jag och Monica

Monica och Mattias klättrar!

Det är nog svårt att förstå hur vackert det är när man tittar på en bild men det är väldigt fint och ganska fränt också. 




Ja, som jag sa tidigare.. Jag älskar havet! Det kommer ni få se här nedanför.. det blev ett par bilder på vattnet. När jag stod där på klippan och kikade genom kameralinsen kom det helt plötsligt en "jätte" våg upp över kanten, jag börjar skrika. Jag var inte alls beredd på det! Sen kunde jag inte sluta fota för det var så häftigt och ljudet... Underbart, helt enkelt!





Det blåste en hel del när vi var där men tur var nog det för som ni ser går jag endast i  klänning och jag frös inte speciellt mycket. Det var med andra ord ganska varmt. 





Ser ni katten?

Den här är ju lite rolig, antingen ser den ut som en penis eller som en sån där tomte med jätte stor hatt och en stor näsa. Vad tycker ni att den ser ut som? 

Blomma

Jag och Monica.
Visste ni att Monica är en riktig äventyrare?  Hon älskar att resa och hon är journalist. Hon skriver i lite olika tidningar och ibland kan man höra nåt radioklipp som hon gjort.
Hon har precis kommit hem från en resa som hon gjort i Sydafrika (om jag nu kommer ihåg rätt). Hon blev väldigt sjuk under tiden som hon var där, hon fick Malaria. Huvva, tack och lov gick det bra men inte är hon avskräckt för det inte.. hon planerar redan för nästa äventyr! Jag hoppas att jag en dag kan åka på en liten kortare resa tillsammans med Monica. Det skulle vara så himla fränt!


Mattias och Emil tittar på bilar på midsommaraftonen. 

Jag hoppas att bilden går se när jag publicerar inlägget, annars kan ni prova högerklicka på den också trycker ni på  "öppna bild i ny flik" då bör den komma upp.
Det är i alla fall en bild på jordgubbstårtan som vi åt på midsommaraftonen. 

Här spelas det "fia med knuff" och det går halvdåligt för Monica..


Det är en lite suddig bild men jag tycker den var så bra. Det går nog mer än halvdåligt för Monica. Haha

1 kommentar:

Hanna sa...

Superfina bilder, ser riktigt härligt ut :)

Sv: Ja, magen växer så det knakar :) Jag njuter och hoppas att det ska förbli så till slutet, precis som med Astrid :) Med största sannolikhet är det här min sista graviditet, så jag vill verkligen inte missa en endaste sekund :)